Tohle byl čistě výukový, ale extrémně zábavný projekt. HrejBrno je 3D hra, ve které se procházíte, nebo projíždíte Brnem, sbíráte mince a soutěžíte s ostatními, kdo jich má víc. U toho si můžete poslechnout audiopopis významných budov nebo získat bonus, když ve hře vyzvednete kávu v QB Coffee.

V čem vytvořeno:

Windsurf + Cursor

Technologie:

React.js + PHP + MySQL

Kdy vytvořeno:

Květen 2025

Fáze:

800 hráčů, přes 4 000 odehraných her

3D JavaScript Virtuální Brno Sbírání mincí Audiopopis budov Vlastní engine

Co umí a k čemu slouží?

Pro HrejBrno víc než pro jakýkoli jiný vibecoding projekt platí, že cesta byla cíl. Přesto si ji zahrálo několik stovek hráčů. A někteří ji v honbě za co nejvyšším skóre hráli i 300krát! Což jsem tedy vůbec nečekal a mám z toho velkou radost.

Co jsem se naučil?

Během 14 dnů jsem na hře strávil víc než 100 hodin! Od brzkého rána do noci, každý den znovu a znovu. Vytvořil jsem si vlastní herní engine a v něm jsem řešil podobu herního světa, modely budov, ale třeba i fyziku chůze nebo jízdy auta, přepínání mezi módy. Celá hra vznikla promptováním, netvořil jsem žádnou grafiku.

Zhruba třetinu času jsem strávil nad optimalizacemi. Ve hře se dopočítává několik tisíc stromů. Učil jsem se pracovat s herním zvukem, zvukovými zónami, mícháním stop. Řešil jsem třeba i to, aby se s rostoucími otáčkami proměňoval zvuk motoru auta. Byl to fascinující projekt.

A protože jsem vyhlásil veřejnou soutěž o to, kdo ve hře nasbírá nejvíc mincí, řešil jsem i databázi a zabezpečení dat.

Upřímně, hra není ani dokonalá, ani dobrá. Ale já jí vděčím za všechno, co jsem se zatím naučil.

Jak se zapojit?

Zahrát si můžete na hrejbrno.cz. Ale jen na klasickém počítači. Mobil bohužel nepodporuje.